You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נהנים מהדרך - הסיפור של מחלקת הנוער של מ, כ אריאל

נהנים מהדרך - הסיפור של מחלקת הנוער של מ, כ אריאל

בשונה מהרבה מחלקות נוער, המכוונות להישגים בטבלאות, במ.כ אריאל נבנה מועדון מאוד מחובר לקהילה, ששואב סיפוק מעשייה - גם אם אינה מתבטאת בטבלה.

מאת: מערכת האתר

אילולא הסגרים זו היתה אמורה להיות שנת השיא מבחינת הישגים והתפתחות המועדון הצנוע, שלמעשה הפך אליבא הנהלת המועדון להיות "מעין מועדון איזורי" - ממחלף מערב השומרון ועד בואכה לשיפולי בקעת הירדן במזרח; גב ההר בצפון וחבל בנימין המא לסים ביומיום את קבוצות הכדורגל במגרש העירוני הסמוך לאוניברסיטת אריאל העמוס לעייפה בשיגרה. שי ברנטל, 58, יזם עסקי; בעל מתחם תרבות ופנאי מקומי בהווה ומנהל בכיר בתעשייה בעבר בלא רחוק מנהל את המועדון בשותפות יחד עם נורמן גולדשטיין, 47, איש הייטק בכיר בחברה גדולה. אך בל תטעו: לשניהם יש הסמכה ב'וינגייט' - שי כמנכ"ל בכיר בספורט ונורמן כמנהל מקצועי מדופלם שחברו יחד מתחומי כדורגל דשא וקטרגל אולמות שהקימו כמעט במקביל. שי ונורמן מקצים לשם כך המון זמן מאונם, מרצם ו...ממונם ויחד עם סגל של 10 מאמנים ומדריכי כדורגל מוסמכים ועוד שורה של מתנדבים עושים לילות כימים על מנת שמשחק הספורט הפופולרי בעולם, בישראל ומן הסתם גם באריאל ינוהל באופן מקצועי. שי ברנטל מדגיש שרוב רובו של סגל המאמנים הוא מתושבי העיר וסביבתה - שניים מהם בינלאומיים לשעבר - אסי (יאסו) וסיהון שמאמן את קבוצת ילדים א' ובעברו שיחק בנבחרת ישראל האולימפית ובקבוצת הבוגרים של מכבי נתניה,  דמיטרי שולקין - שחקן נבחרת ישראל באולמות, נאור נגר וחסן עאצי - מאמנים בכירים ויתר מדריכי כדורגל שחלקם וותיקים יותר ומיעוטם מנוסים פחות. מה מניע את אנשי המועדון, שי ברנטל מבקש להדגיש שהוא אינו מדבר מדבר רק בשמו, אלא גם מגרונם של כל הסובבים אותו: "הרבה אהבה לכדור ומה שהוא מסמל. האהבה מובילה לגאווה וזו להישגים" היה מי שציין את שלושת הכפ"ים. בשמי אציין רק כ"ף אחת והיא ה"כיף" שבעשייה, כאשר התמורה היא התרומה לעיר ולקהילה שמהווים א ת כ"ף הזכות למהות ועצם קיומנו". 

המועדון הצעיר, שהוקם אך לפני 6 וחצי שנים לא רק הכפיל ושילש, אלא גם חימש את כמות השחקנים, וכיום מונה קרוב ל 400 משתתפים ב 8 קבוצות תחרותיות, מהן 2 בוגרים - בדשא ובאולמות ועוד קבוצות במחלקת הילדים והנוער. נוסיף לכך 2 סקציות של בית ספר לכדורגל - דשא וקטרגל והרי לכם מפעל שלם של תרבות פנאי באריאל וזה עוד לאחר הפחתת קבוצה אחת מראש עקב עונת הקורונה המתעתעת. אומר שי: "צר לי שהמושכים בחוטים בממשלה לא השכילו לראות את הכדורגל כפיתרון בשנה זו ולא כמקור להדבקה. פשוט חבל". "אנו משקיעים במשאב האנושי - הלא הם המאמנים את מירב מרצנו - הן בהדרכה מקצועית וגם תוך כדי תגמול הולם ולא בכדי. הלא הם הם הבסיס להצלחה. המאמנים שומרים על קשר עם הילדים גם בתקופה מורכבת זו, גם אם לא מקצועית - אזי לפחות ברובד האנושי והרגשי שכה חשוב בקבוצות התחרותיות".

הישגים ותוצאות מיידיות בהחלט אינם המטרה העיקרית, לתפיסתו של שי ברנטל: "הרי כולם מדברים על "דרך" - אך אצלנו היא ברורה - החל בקטרגל אולמות בגילאים הנמוכים, המשך בבית ספר דשא או אולמות בגילאי הביניים (8 עד 10) וכלה בגיל 10 - שם כולם כבר מנותבים ומוסללים לכר הדשא. נורמן הוא זה שבנה את המתודלוגיה המקצועית ומוביל את תחום הקטרגל. העונה זו העונה הראשונה בה גם התחלנו לקבל שחקנים על בסיס מיונים שנעשים באופן כמעט טבעי בעונת מעבר שהיא חוג הכנה לליגה. המתרגל ומדמה תחרות בדשא ומי שמתאים ממשיך משם היישר לקבוצת ה'תשיעיות' - הלא היא טרום א'. ניצנים ראשונים ראינו כבר העונה - בה התשיעיות החלו אותה בסערה בהובלת מאמנם יותם לוגסי - עם 4 ניצחונות מ 5 משחקים. גם בשנתונים הגדולים יותר חשים כבר בתחילתן של תוצאות. אנו גאים על מיזם יחודי ומקורי של 'ליגת אלופות' מקומית בת 8 מחזורים בניהולו של המאמן המסור פבל קריבצ'יוק ובה כל שחקני האולמות והדשא המקבילים מתחרים בינם לבין עצמם בסטייל של ליגה אמיתית עם מדי ליגת האלופות וכך כולם מגיעים מוכנים יותר ל'דבר האמיתי', תוך כדי הנאה צרופה. ומוסיף בגאווה: "למועדון שלנו יש שני עמודי פייסבוק שוקקי פעילות עם כ 1,800 עוקבים ואוהבים" - 80% מהם בדשא והשאר באולמות".

שי ברנטל גאה במיוחד על הפיכת כל המועדון - מגדול ועד קטון ל'צו פיוס' - קרי שומר שבת המאפשר לכל הילדים חובשי כיפה מאריאל והישובים סביב לה לשחק ככולם בלי הבדלי אמונה ודת. הדרך להשגת אתגר זה אינה קלה כלל ועיקר וטומנת בחובה הפעלת מערך הסעים מטורף ויקר ותיאום משחקים לא פשוט. ברנטל מציין גם קיום שיתוף פעולה פורה ומועיל עם ישובי המגזר הקרובים - לא רק כסיסמא של "הלאה לגזענות ולאלימות" התלויה על דלתות המועדון אלא גם ובעיקר באמצעות הסברה וחינוך ובדמות מינוי של שני מאמנים וארבעה שחקני בוגרים מכפר קאסם וכפר ברא ועל חילופי מגרשים על בסיס עסקי בין המועדונים של אריאל וכפר ברא בעת הצורך. בעיקר בבוגרים. גם חוג לילדים עם צרכים מיוחדים מסובסד על ידי המועדון מהווה מקור לגאווה צרופה".

כיצד מצליח המועדון מהשומרון להתקיים? מסביר שי ברנטל:  "כיום המועדון מתקיים כרבע מתקציבו מתמיכה עירונית, עוד שני שליש מתקבולי הורים והיתר (10%) מכספי טוטו ומעט תרומות, שכיום קשה שבעתיים להשיגם. תודה ענקית לראש העיר הדואג שנקבל את התמיכה הנדרשת מדי שנה ואשר ליבו נתון בעיקר לילדים; למנכ"ל העירייה מר שלמה רואימי שמבין יותר מתמיד את צרכינו המשתנים עקב הגידול והצמיחה; לאגף שפ"ע שמתחזק את המגרש עם עובדו המסור ומנהלו החדש; להנהלת החברה העירונית 'גוונים' ואגף הספורט על הקצאת האולמות לקטרגל אותו המועדון מנהל וכמובן לכל המאמנים ולמתנדבים , כולל הורים לילדים שזה לא ברור מאליו". 

ומה בנוגע למתחרים בסביבה? עונה שי ברנטל: "לא ממש. אורנית הקרובה עוצרת פחות או יותר ב'שער השומרון', בקעת הירדן לא ממש קיימת במחלקת הילדים והנוער ואם כן, אז לא בסביבתנו. אם יש שחקנים המבקשים מעבר לכאן או לשם, אזי ישנו שיתוף פעולה אד הוק. היה ניסיון להקמת קבוצה נוספת בשומרון שלא ממש קרם עור וגידים ואפילו כשל. התחרות היא מבורכת, אך גם בהיעדרה אנו מאתגרים את עצמנו עם מתן כלים מקצועים והזדמנויות שוות לילדינו כמו במועדונים בשרון הדרומי בסדר גודל שלנו ואפילו מעט יותר, תוך אימוני שוערים, כושר וגם בהשקעה בציוד. זה מכבר רכשנו מערכת מצלמות (VEO) יקרה שמשמשת לצילום משחקים ומתן כלי מקצועי למאמנים המצוינים וגם לשיפור ביצועים".   

מחלקת הנוער של מ.כ עירוני אריאל כבר קידמה מספר שחקנים מוכשרים לקבוצת בכירות, שחקנים שניסו לאחרונה מזלם ויכולתם במועדונים גדולים כמו מכבי פתח תקווה (דוד בן אליהו - 2002) ובית"ר טוברוק (הנער דניס קוליקוב - 2003 ואביאל אושרי 2007). שי ברנטל מברך על המגמה: "ישנם עוד שחקנים שעשוים לעשות את הדרך הזו - לדוגמא דב רוזנבוים - יליד 2005, שכנראה יושאל לאחר הסגר להפועל כפ"ס או להפועל רמת גן ועוד כמה בני נוער שמסוגלים לכך. אין משמח יותר מנער שגדל אצלנו ומצליח במועדון פאר ואנו אף מעודדים את מי שרוצה ויכול".

בנוגע ליעדי המועדון לעתיד, אלה הן המטרות שמציב שי ברנטל: "בטווח המיידי הקמת שלוחה נוספת עם חוגים בישובי עלי זהב - לשם - פדואל שרק הקורונה עיכבה אותה ושילוב של בנות בחוגי הגילים הנמוכים לעת עתה. "בטווח הקרוב גם שיפצור המגרש העירוני בתמיכת העירייה, תוך הגשת 'קול קורא' של מחלקת הספורט למשרד התרבות והספורט ובסיומו התקנת תאורה למשחקים, דשא איכותי ועוד לחומש הקרוב עד להקמת אצטדיון כדורגל עירוני בדרום העיר עם 2 מגרשים תקניים שיוקמו בעוד 5 עד 7 שנים. אין ספק שנדרשת מתיחת פנים דחופה וגם יקרה למגרש העמוס. עוד לפני כן ההנהלה מתעתדת לאייש את כל הקבוצות בכל שנתוני הגיל שמהווים לא רק פיתרון חינוכי לשעות הפנאי לבני אריאל וסביבתה, אלא גם כעתודה לקבוצת הבוגרים שבעזרת השם תעלה לליגה עליונות יותר. אולי כבר השנה.  בזכותם ותוך כדי תמיכת כספי הטוטו ותרומות שעוד בוא תבואנה".


הצטרפתם לקבוצת הווטסאפ שלנו? פתחנו קבוצות ווטסאפ שקטות לכל השנתונים, שבהם תוכלו לקבל פרסומים חשובים הנוגעים לשנתון שאליו אתם שייכים. הקליקו כאן מעבר לרשימת קישורי ההצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלנו

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

אימון כדורגל ברמה אירופאית בחיפה? אימון מנטלי באזור המרכז וירושלים? אימון כדורגל אישי או בקבוצות קטנות לילדים, נערים, נוער ובוגרים באזור השרון וצפון ת"א? אימון כדורגל ואימון מנטלי משולב באזור הקריות והגליל המערבי? אימון כדורגל אישי או בקבוצות קטנות באזור ר"ג ופ"ת? עיסוי ספורטאים מקצועי בת"א? שורה של אנשי מקצוע איכותיים מחכים לכם בפינת "המומלצים של וולה". הקליקו כאן והתרשמו מהם.  

 

שתפו אותנו