You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
זהירות, סכנת החלקה וצלילה

זהירות, סכנת החלקה וצלילה

מדוע בתנאי מגרש כאלה אושר משחק הגביע שבו אירחה צור שלום את הפועל רעננה? איך ייתכן שבשנת 2020 משחקים ומתאמנים במגרש כזה? על כך בכתבה הבאה.

את: אורי שמיר - עורך האתר


באמצע השבוע האחרון, לגמרי במקרה, נתקלתי בתמונה המצורפת לכתבה זו - תמונה אשר צולמה במהלך משחק הגביע, שבו אירחה מכבי צור שלום את הפועל רעננה - שניצחה 0:2. התהייה האוטומטית שלי הייתה, כיצד שופט המשחק אישר קיום משחקים בתנאים כאלה? פניתי להתאחדות לכדורגל וקיבלתי את תגובתה, אחרי ששוחחתי עם יוסי ג'נח - מאמן הפועל רעננה, החלטתי שאלא אתמקד רק באישור הנקודתי של המשחק הזה ואבדוק גם עם הרשות המקומית, עיריית קרית ביאליק, איך יכול להיות שבשנת 2020 מועדון כדורגל עם מאות כדורגלנים פעילים מבית ספר לכדורגל ועד לבוגרים, מתאמנים ומשחקים בתנאים כאלה? על כל אלה תוכלו לקרוא בכתבה הזו, לא לפני שנדגיש: המטרה של הכתבה הזו היא לא לתקוף גורם כזה או אחר, אלא לשים מראה על מצב המגרשים במדינת ישראל - כי הרבה מאוד כדורגלנים מתאמנים ומשחקים במגרשים לא ראויים. 

 

אז מדוע אושר המשחק בתנאי מגרש כאלה? שילוב של פעולות קדחתניות של אנשי צור שלום להקטנת מספר השלוליות במגרש, גישה חיובית מצד מאמני הקבוצות, אביב כנפו ויוסי ג'נח, טענו שהם לא רצו להשיב את פני השחקנים ריקם ונתנו הוראות מגבילות לשחקנים, כדי להקטין את הסיכוי מפציעות, אך כפי שהסרטון מלפני תחילת המשחק מוכיח וכפי שהתמונה ממהלך המשחק מוכיחה, לשחק כדורגל זה לא בדיוק הדבר האידיאלי לעשות במשטח כזה. מההתאחדות לכדורגל נמסר: "את ההחלטה על קיום או אי קיום משחק מקבל השופט. התמונה המצורפת מעידה על חלק קטן ומזערי במגרש, שלמיטב שיקולו של השופט לא היה בו די כדי למנוע משחק ולא סיכן את בריאות השחקנים. השופט ציין בדו"ח לאחר המשחק את איכות המתקן וצוות מטעם ההתאחדות צפוי לבחון את הנושא".

יוסי ג'נח, מאמן רעננה, מסביר מדוע הורה לשחקניו לעלות לשחק: "למרות שנקלענו למגרש ברמה קטסטרופלית, לא רצינו להשתמש בתירוצים כדי לבטל את המשחק. אנחנו הפועל רעננה ולא באנו להתפנק. בניתי מערך שיעזור לנו להתמודד עם תנאי המגרש וקיוויתי ששחקני הקבוצות יעברו את המשחק הזה בלי פציעות. להגיד לך ששמחנו במשחק הזה? לא יכול. רק חיכינו שייגמר המשחק בריאים ושלמים. זה לא מצב אידיאלי למאמן, שיש לו שחקנים בסגל שהם תחת חוזים בקבוצת הבוגרים, להוביל קבוצה למשחק במגרש כזה ובמקרה חלילה של פציעה לעמוד מול הבעלים וההנהלה ולתת תשובות. למזלנו ולמזלה של צור שלום, המשחק הסתיים בלי פציעות".

 

יוסי ג'נח, שלאורך קריירת המשחק שלו בקבוצות צפוניות, כואב את מצבו של המגרש:  "שיחקתי במגרש הזה כשחקן, כבשתי בו שערים ואני מכיר אותו לא מהיום. תמיד הוא היה צר מידות והרבה פעמים סבל ממשטח גרוע. חבל לי מאוד שזה המצב, כי מכבי צור שלום זה מועדון עם אנשים מאוד טובים, שלמרות משאבים צנועים מציב מאמנים מצוינים לרשות השחקנים ובסך הכל הקבוצות שם עשו התקדמות יפה. אין לי ספק שמה שחסר למועדון הזה כדי להשתדרג מבחינה מקצועית והישגית זה מגרש ראוי".

ידוע שמזה שנה מדינת ישראל מתפקדת בלי ממשלה פעילה, דבר שפוגע קשות ביכולות של הרשויות המקומיות בגיוס תקציבים. מעיריית קרית ביאליק נמסר: מדובר בתקלה שהתרחשה בעקבות הגשמים העזים והנושא טופל.

ללא כל קשר, העירייה מקדמת הקמת איצטדיון עירוני חדש במסגרת שכונת נאות אפק החדשה. התכנון אושר וקיים היתר. אנו פועלים להשלים גיוס מקורות המימון".


בקיץ האחרון שמחנו לפרגן למחלקת הספורט של עיריית קרית ביאליק, בראשות המנהל בני בניסטי ומחזיקת תיק הספורט ליאת בוגנים, על ההצלחה המדהימה של טורניר הקט רגל לצעירים - בו נטלו חלק מאות כדורגלנים צעירים מאזור הצפון. בניסטי ובוגנים מובילים הרבה עשייה למען הספורט. אין ספק שהרשויות האמונות על כך צריכות לתעדף מתן תקציבים לטובת מגרש חדש בקרית ביאליק. אנו תקווה שכבר בתקופה הקרובה עיריית קרית ביאליק תגייס את המשאבים הכספיים הנדרשים מקרן המתקנים של הטוטו וממשרד התרבות והספורט, כי אין ספק שמגיע למאות הכדורגלנים שפוקדים את המגרש ליהנות מתנאי אימון ומשחק טובים הרבה יותר - ומגיע למועדון הכדורגל של מכבי צור שלום למנף את הדברים הטובים שקורים שם בשנים האחרונות. 

 

TOP PLAYER  אימונים ברמה אירופאית בחיפה

 

מעוניין להתאמן בסטנדרטים הגבוהים ביותר עם עזרי אימון טכנולוגים שניתן למצוא רק באקדמיות מובילות באירופה? מעוניין לעשות את זה בהדרכתם של מאמנים מובילים עם רזומה אימון נכבד דוגמת ברוך סער,  איימן חלאילה, אלדד שביט, משה שושן ושחר פוני? בקרוב מאוד פרויקט TOP PLAYER ייצא לדרך באופן רשמי, במגרש סינטטי איכותי ברמות הגבוהות ביותר הסמוך לקאנטרי "הולמס פלייס" ואצטדיון האתלטיקה בשכונת נווה שאנן בחיפה. הפרויקט מציע אימונים אישיים ואימונים בקבוצות קטנות. להתרשמות ראשוניתהקליקו כאןותוכלו להתרשם מוידאו מאימונים במתחם. ניתן להתרשם בדף הפייסבוק  , ערוץ היוטיוב , ערוץ האינסטגרם TOP PLAYER  לפרטים והרשמה: 052-5668000 או 050-9242414

 

 





נוער - ג'ואל אבקה כתום גם בבוגרים

נוער - ג'ואל אבקה כתום גם בבוגרים

חדש באתר

ליגת העל: שחקן הקו חריג הגיל של בני יהודה ת"א חתם על חוזה לשלוש עונות נוספות בשורות המועדון הכתום, אליו הגיע בגיל צעיר מ...