You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
המקופחות - מכבי באר שבע, נערים א' - שפלה

המקופחות - מכבי באר שבע, נערים א' - שפלה

מכבי באר שבע ספגה שער דרמטי במשחק הליגה האחרון שבו שיחקה מול מכבי חורה, ירדה למקום השני - והפסידה את העליה לליגה הארצית.

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

פרויקט המקופחות (בלי מרכאות) - הפרויקט שיצא אתמול לדרך ומטרתו להפנות זרקור על עוול שנגרם לקבוצות נערים ונוער, כתוצאה מהחלטת ההתאחדות לכדורגל לסיים את העונה בטרם הגיעו הליגות לסיומן, התחיל אתמול עם זרקור על קבוצת הנוער של הפועל מרום הגליל וממשיך היום הרחק דרומה - לזרקור על קבוצת נערים א' של מכבי באר שבע, קבוצה שהיא פשוט קורבן של החלטה שפוגעת קשות בערך הספורט.

כמו בהרבה ליגות מחוזיות לנוער ונערים - דרומיות וצפוניות, גם במחוז שפלה בשנתון נערים א', אליו שובצה מכבי באר שבע, אי אפשר היה לעקוב בצורה חלקה אחרי העונה הזו - מהסיבה שלליגה שובצו 11 קבוצות, אך בפועל שיחקו בה שתי קבוצות בלבד. ייאמר לזכות אגף הנוער בהתאחדות לכדורגל, מהחלטה על קיום של שני סיבובי ליגה הוחלט להגדיל לשלושה סיבובי ליגה, כך שהקבוצות היו אמורות לשחק 24 משחקים. הליגה נפסקה לאחר 16 משחקים, כשאת הטבלה מוליכה בני אילת עם 37 נקודות - שתי נקודות יותר ממכבי באר שבע וארבע נקודות יותר ממ.ס שגב שלום. במשחק האחרון שמכבי באר שבע קיימה - משחק חוץ מול מכבי עירוני חורה, שער דרמטי שכבשה חורה בתוספת הזמן קבע שוויון 2:2 - שמנע מבאר שבע להיצמד לאילת בפסגת הטבלה. אגב, במשחק זה באר שבע שיחקה החל מהדקה ה-34 בעשרה משחקים.  אם באר שבע הייתה מנצחת את המשחק הזה, היא הייתה מוצאת את עצמה עם מאזן נקודות זהה לזה של אילת - וע"פ החלטת ההתאחדות לכדורגל, היה נערך משחק מכריע בין שתי הקבוצות על העפלה לליגה הארצית. אגב, בשני משחקי הליגה בין הקבוצות, מכבי באר שבע שמרה על רשת נקיה וגם זכתה בכל הקופה. הקבוצות היו אמורות להתמודד במשחק ליגה נוסף. 

קבוצת נערים א' של מכבי באר שבע, שמודרכת ע"י מאיר אטלי, עשתה בעונה שעברה עונה מצליחה ומפתיעה בליגה הארצית של שנתון נערים ב', עונה שהיא דורגה בסיומה במקום החמישי בטבלה. הקבוצה מאגדת בתוכה כדורגלנים יהודים ובדואים, שיצרו מסגרת חברתית וספורטיבית הרמונית. בגלל השיטה המעוותת שבה קבוצות נערים במקום להמשיך את פועלן משנתון לשנתון תלויות בהמשך דרכן בדירוג של קבוצת השנתון שמעל, מצאה את עצמה מכבי באר שבע בדרג המחוזי. הקבוצה הבקיעה את כמות השערים הגבוהה בליגה - 59 במספר, על 17 מהם חתום מלך השערים של הקבוצה - ג'אבר אל ג'וברה עם 17 הבקעות, לירן אהרוני ומוסטפא אבו כף הבקיעו 11 שערים כ"א.

מכבי באר שבע היא מחלקת נוער שעשתה העונה קפיצת מדרגה גדולה בחטיבה הצעירה. ההתאחדות לכדורגל צריכה לעודד מועדונים מתפתחים לשחק בליגות בכירות, על אחת כמה וכמה באזורים שבהם אין הרבה מועדונים עם קבוצות בליגות בכירות. אין זה הוגן כלפי שחקני מכבי באר שבע שהעונה תופסק בנקודה הזו. חבל גם ששחקני קבוצת נערים ב', שעושים עונה מכבודת במרכז טבלת ארצית דרום, לא יזכו לשחק בליגה הארצית בעונה שעברה. אם בהתאחדות החליטו שהעונה הזו לא תסתיים על כר הדשא, מן הראוי לתקן את העוול ולאפשר גם למכבי באר שבע לעלות לליגה הארצית יחד עם בני אילת. נכון, להגדיל את הליגה זה לא סיפור פשוט, אבל מדובר בכורח מציאות. אפשר להגדיל את הליגה, אפשר לחלק אותה לשתיים - אבל אי אפשר לעשות עוול לקבוצות ממועדונים שראויים לשחק בליגות בכירות. 

אוהד בק - אימון מנטלי באזור גוש דן וירושלים

 

כל כדורגלן חולם להביא את היכולות הגבוהות שהוא מציג באימון ישירות לרגע האמת בשבת, כי כישרון כבר יש לך, אז מה חסר? אני אוהד בק, מאמן מנטלי המתמחה בהבאת היכולות מהאימון למשחק, ניסיון של כ-8 שנים כשחקן וכאיש צוות במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים, מאסטר ב-NLP ומאמן מנטלי מטעם האונ' הפתוחה. בתהליך איתי נעבוד על המרכיבים שיביאו אותך להצלחה: נבנה ביטחון עצמי חזק, נפתח חוסן מפני מתחים ופחד מכשלונות, ובעיקר – נגיע יחד לפריצת דרך שאפילו לא חלמת עלייה. 

 

טלפון: 054-4968724. להמלצות מצד שחקני בית"ר ירושלים - הקליקו כאן , לערוץ היוטיוב שלי - הקליקו כאן, לערוץ הפייסבוק שלי -הקליקו כאן, לערוץ האינסטגרם שלי - הקליקו כאן .




נוער- אקורד סיום צורם לשלב העילית

נוער- אקורד סיום צורם לשלב העילית

חדש באתר

נבחרת ישראל הפסידה 2:0 במשחק מול נבחרת נורבגיה המארחת - שחגגה העפלה לאליפות אירופה. מפגינים פרו פלסטינים ניסו לפרוץ לאצט...

נערים א' - קרית שמונה שברה בצורת

נערים א' - קרית שמונה שברה בצורת

חדש באתר

ליגת העל - מחזור 22: הקבוצה הצפונית, שלא מתאמנת בהיקף זהה ליריבותיה, ניצחה 0:3 את בני סכנין, נועלת הטבלה, שרבים משחקניה ...