You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
תלונות קשות על מצב המגרשים הדרומיים בחיפה

תלונות קשות על מצב המגרשים הדרומיים בחיפה

תלונות קשות מצד מאמנים, שחקנים והורים מקבוצות מחלקות הנוער החיפאיות, המשתמשות במגרשים הדרומיים בעיר. עיקר התלונות ותגובת העירייה, בכתבה זו.

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

העיר חיפה ידועה כעיר שחיה ונושמת כדורגל, לדעת רבים יותר מכל עיר אחרת בארץ. למרות זאת, מצב מגרשי הכדורגל  בחלק הדרמי של העיר, לפחות ע"פ התלונות שמגיעות מצד מאמנים, שחקנים והורים מקבוצות של מרבית מחלקות הנוער בעיר, רחוק מלהיות משביע רצון. המדובר על מתחם המגרשים שסמוך למגרשי "קצף" של מכבי חיפה: שני מגרשי הדשא ע"ש אבי רן, שני מגרשי אתו"ס - גם הם מגרשי דשא, מגרש אתלטיקה המשמש לאימונים ולא מאושר למשחקים ומגרש סינטטי קטן המיועד לאימונים משלימים. המגרשים משמשים בעיקר את מועדוני הכדורגל הקטנים של העיר. מכבי חיפה משתמשת למספר מצומצם ביותר של יחידות אימון במגרשים אלה. הפועל חיפה אינה משתמשת במגרשים אלה. בנוסף לקבוצת הנוער, משתמשות במגרש קבוצות בוגרים חיפאיות מהליגות הנמוכות וכן קבוצות ותיקים.

עיקרי הטענות, שאספנו מגורמים שונים הפוקדים את המגרשים הן הטענות הבאות:

1. מגרש סינטטי שבו מעל לשנה שליש מגרש הרוס, שמסכן את בריאות השחקנים.

2. ילדים מתאמנים ליד ברזלים חשופים

3. במתחם באתו"ס מחודש מרץ התאורה אינה תקינה  ועד היום לא תוקנה. ילדים מתאמנים בחושך.

4. מגרש באבי רן ללא תאורה.  האימונים ירדו משעה וחצי לשעה ורבע.

5. השירותים במגרשי אבי רן מכוסים בניילון שחור.

6. אין כניסה ליציעים במגרש אתו"ס.

7. במגרש אבי רן 2 הורים שרוצים לצפות במשחקים, עוברים דרך שיחים קוצניים.

8. במגרש אתו"ס אין טריבונה מסודרת, הגדרות כוסו ביריעות בד - דבר שגורם לצפיפות קהל ליד הגדרות, בזמן משבר הקורונה.

9. העומס במגרשים גדול מאוד, בעקבות פתיחת מחלקות נוער במועדונים נוספים כמו צעירי חיפה, מ.כ כרמל חיפה, מ.כ כבביר ועוד.

תגובת העירייה: הבטחות לשיפור

עיריית חיפה מייחסת חשיבות רבה לפיתוח ענפי הספורט התחרותי ומשקיעה מאמצים ומשאבים רבים הן בפיתוח תשתיות הספורט בעיר והן בעידוד קבוצות הספורט התחרותיות. במסגרת זו הכפילה העירייה את תקציב התמיכות לקבוצות הספורט התחרותיות מחמישה מיליון ₪ לעשרה מיליון ₪. הכפלת תקציב התמיכות נועדה להקל על מועדוני הספורט הפועלים בעיר ולפעול לפיתוח ענפי הספורט השונים ולהעניק לספורטאים את התנאים הנדרשים להשגת הישגים בתחום פעילותם.  

הכפלת התמיכה מצטרפת להחלטה אותה קיבלה העירייה בשנה שעברה לראשונה בתולדות העיר, על הענקת תמיכות אישיות בסכומים שונים לספורטאים מצטיינים בגילאי 14 ומעלה אשר פעילים באגודות ועמותות רשומות בישראל ובהתאם להישגיהם. כפי שפועלות העירייה בכל אלה פועלת העירייה גם לשדרוג מתחמי הכדורגל הוותיקים ובכלל זה: 

א. החלפת התאורה במגרש אגרטק [אתו"ס לשעבר] שפורקה בחודש מאי משום שהיוותה סכנה בטיחותית.

ב. גיוס משאבים להחלפת הדשא הסינטטי ומערכת ההשקיה במגרש הסנטטי - שנפגע עקב פיצוצי מים חוזרים ונשנים. יודגש כי אין במגרש ברזלים חשופים או כל מפגע אחר העלול לסכן את המתאמנים.

ג. במגרשי אבי רן מעולם לא הייתה תאורה. העירייה זכתה בקול קורא להתקנת תאורה לקראת העונה הבאה וממתינה לאישור תקציבי של מנהל הספורט. לא ידוע לנו על בעיה בשירותים ובמידה וישנה כזו הרי שזו תטופל באופן מידי ע"י העירייה.

ד. היציע המערבי במתחם האגרטק נבנה ללא רישוי ובניגוד לתקנות ועל כן נאסר לשימוש.

ה. במגרש הצפוני של מתחם אבי רן לא היה מעולם יציע ואולם עתה במסגרת שיפוץ ושדרוג מתחם הספורטן אותו רכשה כאמור העירייה  יתוכנן גם יציע חדש והסדרת הגישה למקום.

ו. העירייה מודעת למצוקת המקום של מועדוני הכדורגל הרבים שנפתחו בשנים האחרונות בעיר ועל כן פועלת בין היתר להמרת מגרשי דשא למגרשים סינטטיים המאפשרים מספר אימונים גדול יותר.

הצטרפתם לקבוצות הווטסאפ שלנו? מוזמנים להצטרף לקבוצות ווטסאפ שקטות לכל השנתונים, שבהם תוכלו לקבל פרסומים חשובים הנוגעים לשנתון שאליו אתם שייכים.הקליקו כאן מעבר לרשימת קישורי ההצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלנו  

 


שתפו אותנו