You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נוער – הפועל הרצליה טוענת לפציעה מכוונת כנגד שחקנה

נוער – הפועל הרצליה טוענת לפציעה מכוונת כנגד שחקנה

דו"ח שיפוט חמור מגיע מהמשחק בו אירחה קבוצת הנוער של צעירי טייבה את הפועל הרצליה, ששחקנה יובל כרמלי, ספג פציעה ברוטאלית משחקן של טייבה. בהרצליה מאשימים: "מדובר בפציעה מכוונת ומכוערת". בטייבה טוענים: "עבירה לא מכוונת, שנבעה כתוצאה מתנאי המגרש הירודים".

תקרית לא נעימה העיבה על המשחק בו אירחה בשבת האחרונה קבוצת הנוער של צעירי טייבה את המקבילה של הפועל הרצליה. במהלך המשחק עבירה קשה של שחקן טייבה על שחקן הרצליה, יובל כרמלי, גרמה לשבר ברגלו של השחקן וליציאת הקרסול ממקומו – מה שגרם להפסקת המשחק עד להגעה של כוח מד"א למגרש. דו"ח השיפוט מספק תמונה מאוד עגומה למה שאירע במשחק: "שחקנה של צעירי טייבה גלש במהירות, עם רגל ישרה, פקקי הנעליים חשופים – היישר לשוק של שחקן הפועל הרצליה וראו את השוק נשברת לשתיים במיידי. שחקנה של טייבה ביצע עבירת משחק חמורה, אשר בגינה קיבל כרטיס אדום. כתוצאה מכך, נשברה רגלו של שחקן הפועל הרצליה, יובל כרמלי. העבירה הייתה כל כך חמורה והוזמן אמבולנס (הטיפול הראשוני נעשה ע"י חובש שהיה במגרש). כעבור חמש דקות נכנס למגרש שני רכבי אמבולנס. לצוות האמבולנס לקח 15 דקות לפנות את הפצוע. בנוסף לכך, לאחר שהונף לשחקן כרטיס אדום, הוסיף השחקן להשתולל במגרש, תוך שהוא מוריד את חולצתו, בועט בעוצמה את הכדור, מלהיט את השחקן ומתעכב ביציאתו מהמגרש".  ליובל כרמלי, שפונה לטיפול בבית החולים "מאיר" בכפר סבא, אובחן שבר בשוק ושבר בעצם השוקית. השחקן שוחרר לביתו, אך מגיע בימים האחרונים מדי יום להמשך טיפול בבית החולים.


כשפנינו ליובל כרמלי בתגובה לפציעה שארעה, אמר השחקן: " הכדור קפץ, נתתי מסירה ושניה אחרי קיבלתי גליץ' לקרסול. היה קשה לעצור את הגליץ' בגלל שהמשטח היה רטוב, אבל השחקן שלהם היה צריך קצת להיזהר ולא להגיע עם הפקקים לקרסול. כשהייתי על הרצפה קיללתי מתוך תסכול ואז כשאני על הרצפה וכולם סביבי, הוא חזר אלי ותופך לי על הראש - ואמר לא יפה לקלל את אמא שלי, במקום לבוא ולשאול לשלומי ולהתנצל. יותר מהכאב הפיזי חורה לי, שהוא המשיך להשתולל אחרי העבירה הגסה שהוא ביצע. כאבים עזים בקרסול מגבלות בתנועה, נעזר בקביים
לצערי, גם סיימתי את העונה, ייקח לפחות עוד שלושה חודשים עד שאוכל לחזור לפעילות. זו תקופה שהייתי צריך להיות חלק ממסע בית ספרי לפולין, הפסדתי אתמול מבחן נהיגה, כל ההתעסקות בפציעה פוגעת לי בהכנה לבגרויות". אביו של יובל, אלון, משתף בכאבו, אך גם מודה לאנשים משורות טייבה: "אני מלווה את בני מגיל 4 במגרשים ורואה את הגשמת החלום שלו – לשחק בהרכב של קבוצת נוער מצליחה בליגה הלאומית, נגדעת בגלל אקט מיותר ומסוכן. במצב שאנחנו מובילים 0:2 מגיע שחקן, שמתנהג בצורה אלימה וגורם לחלום של שחקן יריב להיקטע אני מודה למנהל המקצועי של טייבה, שייח וויסאם מסרוואה, שדאג לנו גם במגרש וגם בימים שמאז הפציעה הוא מתעניין מדי יום בשלומו של יובל. תודה גדולה מגיעה גם לפרמדיקים של מד"א טייבה, שטיפלו במסירות ביובל. תודה גדולה מגיעה גם לרופאי ואנשי המחלקה הכירוגית לילדים בבית החולים"מאיר", שמטפלים בבני במסירות". לאלון כרמלי מסר לדייני ההתאחדות לכדורגל: "אני חושב, שאם לא תהיה הרתעה וענישה פרופורציונלית לגודל הנזק שנגרם לילד, התופעות האלה לא ייעלמו. חשוב גם שתהיה אכיפה של עונשים, מאחר ולא אחת קורים מקרים ששחקנים ומאמנים נוטלים חלק בתקופת הרחקה. אני בטוח, שאם ישלחו שחקנים שעוברים עבירות כאלה להתנדב במחלקה אורתופדית בבית חולים מספר פעמים, זה יעזור להם להבין את הכאב והסבל שנגרם כתוצאה מטעות ואיבוד ראש על המגרש".

שייח וויסאם מסרוואה, מנהלה המקצועי של טייבה, הגיב לדברים: "ראשית, בשמי, בשם המועדון ובשם הקבוצה, אנו מאחלים החלמה מהירה ליובל כרמלי. אני עברתי כשחקן הפועל טייבה בליגת העל בשנת 96 את אותה פציעה בעוצמה יותר קשה. זה מאוד לא נעים, אבל אני בטוח שהוא יוכל לחזור לשחק. חשוב להבהיר, השופט העדיף לא לקיים משחק בגלל תנאי המגרש - והרצליה לחצו עליו לקיים את המשחק. תנאי המגרש הם גם גורם בעניין הפציעה. לא מדובר בכניסה מכוונת של השחקן שלנו. מה שקרה, תוך כדי משחק השחקן שלנו פספס את הכדור ופגע ברגל של השחקן היריב. השופט אמר לי במפורש - שהוא שרק לעבירה רגילה, אבל אחרי שהבין שמדובר בפציעה קשה, הוא אמר לשחקן שהוא חייב להוציא לו כרטיס אדום, בגלל שהרגל נשברה. השחקן שלנו נשאר במגרש - לא כדי לחמם את האווירה. לצערנו, זה קורה בכדורגל, במיוחד כשתנאי המגרש על הפנים. אני אדם דתי ולא אשקר בשביל שחקן שלי. אנחנו מצטערים על מה שקרה. אני שומר על קשר משפחת השחקן הפצוע מדי יום. אנחנו רצינו לבקר עוד באותו יום את השחקן - והאבא אמר שהוא מעדיף בשבוע הבא".


מעיין נגב, מאמנה של הפועל הרצליה, הגיב בחריפות לנוכח הפציעה של שחקנו: "אנחנו לא לחצנו על השופט לקיים את המשחק. השופט שאל את שני הצדדים, אנחנו השבנו בחיוב וטייבה לא ענו בכלל על השאלה הזו. בנוגע לעבירה, שבוצעה על יובל כרמלי: "
ראינו בבירור שהפגיעה הייתה מכוונת על מנת לפצוע, זה היה מחריד ומה שהיה מחריד עוד יותר - זה שבזמן שיובל שוכב על הדשא וצורח את נשמתו עם רגל שבורה לשניים, השחקן הפוצע הגיע אליו שוב והכה אותו בראשו מספר פעמים, כאילו מה שעשה לא הספיק.אני באופן אישי לא נתקלתי בהתנהגות מזעזעת כזו ב-8 שנותי כמאמן. אין תרבות, אין חינוך, אין ספורט, כל כך עצוב שדברים כאלו קורים בכדורגל שלנו.  אם בית הדין ימשיך לתת עונשים מצחיקים של 4-5 משחקים לאירוע כזה, לצערי אירועים כאלו יחזרו.  השחקן חייב להיות מורחק למינימום 15 משחקים. ענישה קשה ופרסומה בכלי התקשורת עד כמה שניתן, אם לא תמנע אז לבטח תצמצם מקרים כאלו בעתיד.מכאן אני רוצה למסור ליובל החלמה מהירה, ילד מדהים שגדל וצמח עם המועדון מגיל קטן מאוד, דוגמא ומופת לכל ספורטאי באשר הוא, אוהבים אותך ובטוחים שתחזור במהרה חזק וטוב יותר".


נוער - ג'ואל אבקה כתום גם בבוגרים

נוער - ג'ואל אבקה כתום גם בבוגרים

חדש באתר

ליגת העל: שחקן הקו חריג הגיל של בני יהודה ת"א חתם על חוזה לשלוש עונות נוספות בשורות המועדון הכתום, אליו הגיע בגיל צעיר מ...