You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
זרקור על אופק מליקה

זרקור על אופק מליקה

שוער נבחרת נערים א', הגן לאורך העונה על שער קבוצת הנוער של רעננה ואף רשם הופעה בבוגרים. בהחלט שווה זרקור.

מאת: אורי שמיר - עורך האתר
צילום: אתר ההתאחדות לכדורגל

נבחרת נערים א' תחל הערב את דרכה במשחקי אליפות אירופה, כשתארח את הנבחרת המקבילה של לוקסמבורג, במשחק שייערך באצטדיון ע"ש חיים הברפלד בראשון לציון. רכישת כרטיסים במחיר סמלי של 10 שקלים לכל משחק שתבחרו, באתר משרד הכרטיסים "לאן".

פינת "הזרקור" שלנו - הפינה שנותנת חשיפה לכדורגלנים צעירים מוכשרים ובהם כאלה עם סיפורים יוצאי דופן, האירה על הבלם והקפטן מאור ישילרמק - שמוביל בגאון את הגנת קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד לעונה שעשויה להסתיים עם אליפות, אתמול היה זה החלוץ כארם זועבי - השחקן היחיד בנבחרת שנולד בשנת 2006 ולמרות זאת הוא מלך שעריה של קבוצת נערים א' של הפועל ירושלים, היום הזרקור שלנו יאיר על השוער אופק מליקה - תושב העיר גבעתיים, צעיר שוערי ליגת העל לנוער, שהגן העונה בהצלחה על שערה של הפועל רעננה ואף שימש כשוער שני בקבוצה הבוגרת,  כשלזכותו הופעה מלאה אחת בשורותיה במשחק הניצחון 1:2 על הפועל ר"ג. לצד זה רשם השוער 4 הופעות במדי קבוצת נערים א' ו-32 הופעות במדי קבוצת הנוער. אופק מליקה הוא אחד משני הנציגים של הפועל רעננה בנבחרת. גם מלך שערי קבוצת נערים א', הקשר המוכשר יובל קרצו, שכבש 19 שערים העונה, נמנה על הסגל. בהחלט כבוד וגאווה למועדון מהשרון.

אופק מליקה עשוי להיות אחד מהשחקנים הכי חמים בשוק ההעברות של הקיץ הקרוב, מאחר ובחוזהו מול הפועל רעננה קיים סעיף, לפיו במידה והקבוצה הבוגרת יורדת לליגה א', הוא יכול להשתחרר מהסיכום בין הצדדים. ברעננה מקווים להישארות בליגה הלאומית, במידה וקבוצה כלשהי לא תורשה להמשיך בליגה ע"י הבקרה התקציבית - מה שיעזור להשאיר את מליקה במועדון. אגב, בקיץ שעבר רן חשפייה, שוער הפועל פ"ת עמד בסיטואציה דומה ואף חתם על חוזה ארוך טווח במכבי חיפה, אך בשל הישארותה של הפועל פ"ת בליגה הלאומית - שנבע מהורדתה של הפועל איכסאל לליגה א', חוזהו של חשפייה בחיפה לא היה תקף והוא שב להפועל פ"ת.

לפני שניגע בהיבטים המקצועיים של אופק מליקה, אז כן, אם שם המשפחה שלו השוער המוכשר צלצל לכם, אכן מדובר בנצר למשפחת כדורגל מפוארת. אופק מליקה הוא למעשה דור רביעי של שוערים. שמו האמצעי של השוער הוא אהרון -  על שם הסבא רבא שלו ז"ל, שהגן על שערה של הפועל ת"א מאמצע שנות ה-30 של המאה הקודמת ועד לתחילת שנות ה-50 ואף הגן על שער הנבחרת הלאומית. סבו של אופק, שמואל ז"ל, הגן בשנות ה-60 על שעריהן של מכבי ת"א ובני יהודה ת"א, בשנות ה-70 הגן על שעריהן של מכבי ת"א והפועל חולון ובתחילת שנות ה-80 סגר קריירה נכבדת עם שתי עונות במדי הפועל ראשון לציון. לרשותו שתי הופעות בנבחרת הלאומית. אביו של אופק, ירון, היה שוער מצטיין במחלקת הנוער של מכבי ת"א ולאחר מכן הגן על שעריהן של קבוצות בוגרים ובן הפועל ר"ג וצפרירים חולון. גם בגיל 50 ירון מליקה ממשיך להציג ביצועים בין הקורות וזה קורה בשורות קבוצת הותיקים של הפועל ר"ג. גם כוחות התקפיים יש במשפחת מליקה הענפה. דודו של אופק, מאיר, היה בשנות ה-90 חלוץ מצטיין במדי מכבי ת"א וזכה עמה בתארים, בנו של מאיר - רוי, המשיך את מורשת אביו כחלוץ והיה שותף העונה לעלייתה של סקציה נס ציונה לליגת העל.

אופק מליקה החל את דרכו בקבוצת טרום ג' של הפועל ר"ג ובשנתון נערים ג' עבר להפועל רעננה, לאחר שמאמן הקבוצה רועי ברקו ומאמן השוערים גיא סולומון השקיעו מאמץ רב בעניין. אחרי שתי עונות מוצלחות ברעננה, למרות העונות המקוצרות בשל השפעות משבר הקורונה, קיבלו במחלקת הנוער של הפועל רעננה החלטה אסטרטגית אמיצה - להקפיץ את אופק מליקה מקבוצת נערים ב' היישר לקבוצת הנוער, זאת למרות שברזומה של השוער לא הייתה אפילו הופעה אחת במדי קבוצת נערים א'. עמי ואזנה, מנהלה המקצועי, מסביר מה הוביל להחלטה: "במחלקת הנוער של הפועל רעננה טיפחנו הרבה שוערים טובים בשנים האחרונות, שלושה שוערי בוגרים יצאו מאצלנו - עומרי גלזר, אסף צור ויגאל בקר. בקיץ האחרון יכולתי לקחת החלטה שיכולה הייתה להיות הכי נוחה לנו: להעלות את איתי אריכא מקבוצת נערים א' לנוער ולתת לאופק להמשיך עם קבוצתו לשנתון נערים א'. בחרתי להקפיץ את אופק לקבוצת הנוער, בידיעה שזה יגרום לנו הפסד של שוער מצוין בדמותו של איתי אריכא - שמצליח מאוד במ.ס אשדוד. ידעתי שאם אנחנו הולכים למהלך כזה, אנחנו נפסיד את אריכא. משהו בפנים אמר לי, שזה יהיה המהלך הנכון עבורנו כמועדון ועבור אופק כשוער שרוצה להגשים חלומות. ניגשתי עם הרעיון הזה למאמן דני בונדר ולמאמן גיא סולומון, ראיתי שהם תומכים במהלך הזה והחלטנו ללכת על זה. לשמחתי, במבחן התוצאה זה היה מהלך נכון. אופק השתלב בצורה מצוינת בקבוצת הנוער ואף בקבוצת הבוגרים והוכיח לנו שהיה נכון לסמוך עליו".

עמי ואזנה פורט את האיכויות של השוער: "הוא לא רק שוער מצוין, יש לו אישיות מיוחדת. הוא מנהיג, שחקנים סומכים עליו, אהוב על כולם, צנוע, סקרן וצמא ללמידה. מבחינה מקצועית מדובר בשוער שניחן באינסטינקטים מצוינים, שליטה ברחבה, משחק רגל טוב, יכולת מצוינת במצבים של אחד על אחד. הוא זוכה לתמיכה בריאה מהבית, שזה חשוב מאוד".

עמי ואזנה צופה עתיד גדול לשוער: "אני רואה בו פוטנציאל גדול להיות שוער נבחרות ברמה גבוהה מאוד, שוער עם פוטנציאל להצליח גם בחו"ל. זה הכל תלוי בו ואם הוא ימשיך להתנהל בדרך הזו והמזל יהיה לצידו, הוא יגיע רחוק. ברמה אישית, אני מאוד נקשרתי לאופק ואני מאוד אשמח שהוא ימשיך איתנו, אבל במידה וקבוצת הבוגרים שלנו תהיה בליגה א' ואופק יבחר בדרך אחרת, אנחנו נחבק אותו ונאחל לו הצלחה גדולה בהמשך דרכו".

הצטרפתם לקבוצות הווטסאפ שלנו?מוזמנים להצטרף לקבוצות ווטסאפ שקטות לכל השנתונים, שבהם תוכלו לקבל פרסומים חשובים הנוגעים לשנתון שאליו אתם שייכים.הקליקו כאןלמעבר לרשימת קישורי ההצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלנו 


שתפו אותנו