You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
הסכם, הסגר קטין – ומה שביניהם

הסכם, הסגר קטין – ומה שביניהם

את הכתבה הזו אסור לכם להחמיץ. עורכי הדין שי אבני ושחר גרינברג עונים על שאלות שנוגעות להווה ולעתיד של כל כדורגלן צעיר – בדגש על סוגיות הסגר קטין והסכמים מול מועדונים.

מאת: עורכי הדין - שחר גרינברג ושי אבני

הורים רבים, שכל רצונם הוא לראות את בנם מאושר ומצליח ככדורגלן, מוצאים עצמם לא פעם מול שוקת שבורה ומול התמודדות שבה בנם הופך להיות "בן ערובה" או אם תרצו "כלי משחק" בידי הקבוצות, הורים רבים כלל אינם מודעים להזדמנות היחידה(שאין תשלום פיצוי בצידה) במסגרת החוק והתקנון (חוק הספורט ותקנון ההתאחדות לכדורגל)לאחוז בזכויות של הנער הכדורגלן, כי במידה ולא יעשו זאת, בנם הופך אם ירצו ואם לאו לרכוש המועדון בו הוא משחק אחרי גיל 15.

"הבן שלי עבר את גיל 15 והוא לא מסתדר עם המאמן שלו. ביקשתי שיעזוב את הקבוצה, אבל במועדוןבואו וביקשו ממני 80 אלף שקל. בקושי יש לנו כסף לסגור את החודש. עכשיו הוא בבית, מטפס על קירות. אין לו ברירה, הוא גמר את הסיפור".

מעבר לקבוצה אחרת ו/או בקשה לשחרור של השחקן מקבוצתו כאשר השחקן מעל גיל 15 ילווה בתשלום פיצוי לקבוצה המעבירה, בתקנון הרישום של ההתאחדות לכדורגל יש סולם לתשלום דמי השבחה והוא מצטבר עם מספר תנאים.כלומר, ילד ששיחק במועדון מגיל 12 ורוצה לעזוב בגיל 17 יצטרך לשלם 180 אלף שקל עבור שחרורו לכל הפחות.

"הבן שלי בן רצה לעבור לקבוצה גדולה יותר,אמרו לו שיעביר100 אלף שקל. הקבוצה הקולטת לא מוכנה להתערב, והילד גמור מזה כי אין לי כסף לזה", סיפר לנו הורה מאזור הדרום. "הילד שלי בן ערובה של הקבוצה שלו, שמתעללת בו".

הציטוטים הנ"ל בווריאציות שונות, הוא הלכה למעשה סיפור התגלמות שוק שחקני הכדורגל הקטינים בישראל, ובכדי למנוע את המצב האמור, בו הילד הופך בן ערובה תקנוני מול המועדון, יש לנקוט מהלכים משפטיים מבעוד מועד, כלומר לייצר הסכם לשחקן טרם הגיעו לגיל 15.

הורים רבים כבר הבינו שבהשקעה קטנה כדוגמת הסכם קטין מול המועדון, הם יכולים להבטיח את עתיד ילדיהם מול המועדונים השונים ברמה כזו או אחרת, ובעתיד יבינו שמהלך שכזה יכול להיות שווה להם זהב.

לא המדובר רק על העניין הכלכלי (זכויות כלכליות)אלא בעיקר על השקט הנפשי, המצפון הנקי והעובדה שלא ניתן יהיה בעתיד "לשחק משחקים" עם הילד ולהגיע למצבים לא נעימים שבסופו של דבר יעלו כסף והרבה.

·         יש לציין, כי הסכם קטין הכרחי ואף גוברת חשיבותו ככל שמדובר בשחקן צעיר, מוכשר ואיכותי המסומן ע"י אותם מועדונים כפוטנציאל בוגרים לעתיד.

 

הבעיה הגדולה כאמור, מתחילה להיווצר אחרי גיל 15, לאותם השחקנים שאינם מחזיקים בהסכם שנתפר על פי מידותיו של השחקן ודאג לכל זכויותיו ואשר נערך ע"י עורך דין המתמחה בדיני ספורט.

כשם שבעסקת מכר בנכס מקרקעין, לא המתווך (הסוכן) עורך את החוזה בין הצדדים (חל איסור ע"פ החוק) אלא רק עורך הדין, כך גם בספורט, את החוזה עורכים עורכי דין. הניסיון לחסוך בעלות עורך הדין, יוצא שכרו בהפסדו ורוב רובם של מפחי הנפש והתביעות שבאות אחר כך, מקורן בחוזים שנחתמו ללא ייצוגו של השחקן ע"י עורך דין.

ההמלצה שלנו, לכל הורה לשחקן שטרם מלאו לו 15שנה, היא לבדוק את זכויותיו עם עו"ד המתמחה בדיני ספורט ובמידה ויש צורך, לייצר הסכם לשחקן הקטין מול המועדון על מנת להבטיח את זכויותיו כאמור לעיל.


הנכם מוזמנים לפגישת ייעוץ, עם מומחים בתחום המשפט והספורט, שבה תוכלו לקבל תשובות לכל השאלות שלכם.


עו״ד שחר גרינברג - סוכן שחקני כדורגל, מומחה בתחום משפט הספורט, היה חלק מהמחלקה המשפטית התאחדות לכדורגל בעברו. 

עו״ד שי אבני - מתמחה בדיני ספורט ומייצג כדורגלנים צעירים רבים.

הנכם מוזמנים לפגישת ייעוץ, שבה תוכלו לקבל תשובות לכל השאלות שלכם.

צרו קשר בטלפון 052-8219536

ובדוא"ל: Avnis.law@gmail.com

 


נוער - ג'ואל אבקה כתום גם בבוגרים

נוער - ג'ואל אבקה כתום גם בבוגרים

חדש באתר

ליגת העל: שחקן הקו חריג הגיל של בני יהודה ת"א חתם על חוזה לשלוש עונות נוספות בשורות המועדון הכתום, אליו הגיע בגיל צעיר מ...