You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
הדו קיום מנצח בצפון ובכפר סבא

הדו קיום מנצח בצפון ובכפר סבא

שחקני קבוצות ילדים א' של מ.ס רובי שפירא חיפה וקבוצת הנוער של עליה כפר סבא העלו קליפ בעד דו קיום לרשת. בקרית ים יהודים וערבים נפגשו על מגרש אחד ושיחקו יחד.

מאת: אורי שמיר - עורך האתר
צילום: ולדי מויסייב

ימים סוערים עוברים על מרקם החיים בין יהודים לערבים בתוך מדינת ישראל, כשכמובן כל העת ההשפעות של מצב המלחמה מול ארגוני הטרור בעזה כבר מעל לשבוע. בגזרת מחלקות הנוער ממשיכים ליצור יוזמות חשובות וברוכות של הדגשת דו קיום בין האוכלוסיות, בתקווה שבאמצעות הכדורגל נצליח להשיב את השקט לרחובות ולעצור את האלימות והשנאה, שמלובה ע"י גורמים דתיים ופוליטיים.

אז אחרי שפרגנו בכתבה לקבוצת הנוער של מ.כ נווה יוסף חיפה על קליפ המעודד דו קיום, עוברים לשכנים - שחקני קבוצת ילדים א' של מ.ס רובי שפירא והמאמן אילן ויצמן, שהפיקו קליפ, שאותו ניתן לראות בראש כתבה זו, בעד דו קיום ואחווה ונגד אלימות. עלוה נוריאל, מנהלת מחלקת הנוער של המועדון החיפאי, רואה חשיבות גדולה בשימוש בכדורגל למען קירוב בין אוכלוסיות: עמותת עיר הפועלים ומועדון כדורגל הפועל רובי שפירא חיפה חרטו על דגלם את ערכי השיוויון, ההגינות ודו הקיום. כלל קבוצות המועדון הינן קבוצות מעורבות, בהן משחקים זה לצד זה יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים. כמועדון המשוייך לעיר חיפה שהינה עיר מעורבת, חשוב לנו להדגיש שאנו ממשיכים בשגרת האימונים ומשתדלים לעשות הכל על מנת להמשיך בשגרה הספורטיבית. כלל שחקני המועדון מכירים בחשיבות השגרה המבורכת במועדון ואנו נמשיך ונפעל לפי הערכים המובילים אותנו כבר 6 שנים.  מאחלים לכולנו שבוע טוב ושקט - רק האהבה תנצח".

קבוצת הנוער של עליה כפר סבא - מוליכת טבלת השרון, "הסינדרלה" הגדולה של משחקי גביע המדינה, הפיקה גם היא קליפ קצר למען דו קיום, שאותו ניתן לראות בעמוד הפייסבוק שלנו. הקבוצה מאגדת בתוכה שחקנים ערבים ויהודים. המאמן דודי סטולפר משתף אותנו באנרגיות בקבוצה בימים אלה: "אנחנו לא מתאמנים אחרי תקופה לחוצה של 2 משחקים בשבוע בליגה ובגביע, המנוחה טובה לנו ובכל זאת אנחנו רוצים לחזור להתאמן ולשחק כדי להשלים את המשימה שלנו העונה. מועדון הכדורגל של עליה כפר סבא הוא סמל לדו קיום. כנ״ל גם קבוצת הנוער המשלבת בתוכה מכל מגוון האוכלוסיה : יהודים , ערבים, ודרוזים, השחקנים מגובשים גם על המגרש וגם מחוצה לו. פעילויות משותפות וארוח זה דבר יום יומי ואין ספק שהקשר החזק בין המגזרים בא לידי ביטוי בתוצאות. יהודים וערבים מסרבים להיות יריבים, יהודים וערבים רוצים להיות אחים, יהודים וערבים אחים ואוהבים".

מחלקת הנוער של הפועל קרית ים אירחה שורה של משחקי אימון, שהיו מיועדים להיות בפורמט של משחקי ליגה. בכל המשחקים נטלו חלק קבוצות מעורבות. קבוצות טרום ב' וילדים א' פגשו למשחק דרבי את מ.ס קרית ים, קבוצת טרום א' אירחה את הפועל חיפה, קבוצת ילדים ג' אירחה את מכבי צור שלום/קרית ביאליק, קבוצת ילדים ב' אירחה את מ.ס רובי שפירא/חיפה, קבוצות ילדים ג' וטרום א' של הפועל קרית ים נפגשו למשחק אימון פנימי. עידן וייצמן, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער הפועל קרית ים, שיתף בתחושותיו בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק שלו: "12 שעות שלנו על המגרש כדי לתת לילדים האלה להמשיך כרגיל עד כמה שאפשר, בטח בעונה הזויה וקשה כמו שהם עוברים. דאגנו לצילום משותף שבו נמצאים שחקנים ערבים ויהודים משתי הקבוצות. חשוב לנו להראות שאפשר גם אחרת. שכדורגל זה שפה משותפת . והלוואי שכולם יקחו דוגמא מהענף שלנו".

הצטרפתם לקבוצת הווטסאפ שלנו? פתחנו קבוצות ווטסאפ שקטות לכל השנתונים, שבהן תוכלו לקבל פרסומים חשובים הנוגעים לשנתון שאליו אתם שייכים. הקליקו כאן מעבר לרשימת קישורי ההצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלנו


------------------------------------------------------------------------------------------------

אימון כדורגל ברמה אירופאית בחיפה? אימון מנטלי באזור המרכז וירושלים? אימון כדורגל אישי או בקבוצות קטנות לילדים, נערים, נוער ובוגרים באזור השרון וצפון ת"א? אימון כדורגל ואימון מנטלי משולב באזור הקריות והגליל המערבי? אימון כדורגל אישי או בקבוצות קטנות באזור ר"ג ופ"ת? עיסוי ספורטאים מקצועי בת"א? שורה של אנשי מקצוע איכותיים מחכים לכם בפינת "המומלצים של וולה". הקליקו כאן והתרשמו מהם.