You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
גדנע מתחדשת - ההזדמנות שלך להתפתחות ולעצמאות

גדנע מתחדשת - ההזדמנות שלך להתפתחות ולעצמאות

עם מתקן אימונים חדיש, מעטפת מקצועית איכותית בראשות המנהל המקצועי - עופר פביאן, שואפים בגדנ"ע ת"א לחזור לליגות הבכירות ולפתח שחקנים - שיזכו בכרטיס השחקן שלהם ללא תמורה בסיום דרכם בגיל נוער.

מאת: מערכת האתר

מועדון הכדורגל של גדנ"ע ת"א הוא מועדון מיוחד בנוף. המועדון הדרום תל אביבי, שקם בשנת 1947 ע"י שוני מושקוביץ ז"ל, שם לעצמו למטרה מתן מסגרת ספורטיבית וחינוכית לילדי דרום ת"א והסביבה, מבלי לעסוק במכירה ורכישת שחקנים. המועדון קם עם מחלקת נוער בלבד, מתוך מטרה להעניק ללא תמורה כספית לבוגריו את כרטיס השחקן שלהם בסיום תקופתם במועדון. לאורך שנים רבות מחלקת הנוער של גדנ"ע ת"א הייתה מהמצליחות בארץ, הן ברמת ההישגים - שכללו זכיות בגביעי מדינה ואליפות בליגות בכירות לנוער ונערים, והן ברמת ייצור שחקנים וטיפוח כישרונות - כשהשמות המוכרים ביותר לקהל הצעיר הם חיים רביבו, סלים טועמה, אבי יחיאל וקובי דג'אני. מזה שנים רבות מנהל את המועדון ביד רמה כדורגלן העבר ובוגר המועדון, מנחם מור, שהודות לניהול המסודר הצליח לשמור את המועדון עם מסגרת פעילות מלאה בכל השנתונים, תוך שמירה על הקו המנחה - מתן מסגרת ספורטיבית וחינוכית עם דגש לעזרה למעוטי יכולת - כל זאת, למרות התקציבים הצנועים שעמדו לרשות המועדון.

עונת 2021/22 עומדת בסימן מפנה משמעותי במחלקת הנוער של גדנ"ע ת"א, שאמורה עד בתוך חודש וחצי לחנוך את מתקן האימונים החדיש שלה, במשכנה הקבוע השוכן בגבולן של שלוש שכונות תל אביביות: תל כביר, שפירא וקרית שלום. מתקן האימונים החדיש יכלול מגרש סינטטי, חדרי הלבשה איכותיים, מועדון שחקנים, קפיטריה, חדר לימודים מאובזר בשולחנות ומחשבים. במקביל, המועדון ימשיך בפעילות במגרש בית צ'רנר ביפו - ששימש בעבר את מחלקת הנוער של מכבי יפו. תמיכתו הכספית של איש העסקים, אלי שמריך - הבעלים של חברת השכרת הרכבים "יורו דרייב" מגדילה את האפשרויות של המועדון.

בגדנ"ע ת"א המחודשת שמים דגש על המעטפת המקצועית. לתפקיד המנהל המקצועי מונה עופר פביאן - שמגיע אחרי עשור של עבודה בנבחרות הצעירות, במהלכן היה שותף בכיר להקמת מרכזי המצוינות של ההתאחדות ברחבי הארץ. פביאן, בעבר שוער קבוצות הפועל ומכבי פ"ת, אימן בעבר במחלקת הנוער של מכבי פ"ת בקבוצות הנערים והנוער והיה שותף לטיפוח כישרונות של שחקנים רבים ובהם: גל אלברמן, עומר גולן, עומר דמארי וטל בן חיים. לפביאן יסייע בתפקידו גלילי דרחי - איש מקצוע ותיק ובכיר, בוגר המועדון, ששיחק בעבר בשמשון ת"א, הפועל פ"ת ובאוסטריה. בעמדת המנהל המקצועי של החטיבה הצעירה ימשיך בתפקידו מאיר דואק - שנחשב לאיש מקצוע בכיר בגילאים הצעירים, ובמקביל ישמש כעוזר המאמן בקבוצת הנוער - שאותה יוביל עונה שניה ברציפות המאמן נתי עזריה - בעבר חלוץ מצטיין במכבי נתניה, שאימן את קבוצת הבוגרים ושימש בה כעוזרו של לותר מתיאוס - אגדת כדורגל עולמית. את קבוצת נערים א' ימשיך לאמן משה פיזנטי - בעבר כדורגלן בית"ר ת"א והפועל ת"א, שמאמן במחלקות הנוער ובליגות הבוגרים כשניים וחצי עשורים. בעונה שעברה שימש כמנהל המקצועי של המחלקה.

עופר פביאן מגיע לתפקידו החדש חדור במוטיבציה. בראיון שהעניק לנו הוא פורש את משנתו ומשתף במטרות של המועדון לעונות הקרובות: 

עופר, כיצד אתה מסכם עשור בנבחרות?

"זה היה פרק מעולה בחיי. פרק שבו הייתי מאמן ראשי בנבחרת נערים א', איש צוות בכל הנבחרות הצעירות, שימשתי כעוזרו של ניר לוין - בניהול המקצועי של הנבחרות, הייתי שותף להקמת פרויקט המצוינות. נהניתי מהעבודה במסגרת ההתאחדות. עשיתי דברים שעניינו אותי, נתנו לי חופש פעולה, מרחב להתפתחות, השתתפות בהשתלמויות. מברך על הפרק הזה בחיי".

מה מביא אותך למחלקת הנוער של גדנ"ע?

חברי, אלי שמריך, הפגיש אותי עם היו"ר מנחם מור, ששיתף אותי בחזונו. אחרי שיחה קצרה הבנתי שזה מקום שאני מאוד רוצה להיות בו. מה שמצא חן בעיני - שמדובר במועדון שקיים שלא למטרות רווח - יותר ממקום של תרומה לקהילה ולאנשים מסביב. יהיה לי חופש פעולה כמו שהיה לי בהתאחדות, אוכל לקדם מקצועית תוכניות ופרויקטים בהתאם לפילוספיה שלי. עד לתחילת ספטמבר המועדון עשוי לחנוך מתקן ברמה אירופאית גבוהה. אין הרבה מחלקות בארץ עם מתקן כזה. למועדון זה מאוד חשוב, זה יתרום ויקדם. אני מגיע כדי ילהשפיע במטרה לקדם בהתאם למה שאני מאמין. מצאתי כאן אנשים חמים, חלקם במועדון עשרות שנים, אנשים שרוצים לראות את המועדון הזה חוזר לימים יפים".

מה המטרות המוצהרות שלכם?

"להפוך את גדנ"ע למועדון כמה שיותר מקצועי ולהעלות את הרמה המקצועית מבחינת תכנים ואימוני העשרה שניתן לשחקנים שלנו. המטרות שלנו הן לחזור לליגות הבכירות, כי זה מה שיעזור לנו למשוך שחקנים איכותיים - אבל לא נעשה את זה על חשבון פיתוח שחקנים. אני מאמיןם שבשילוב המתקן המדהים והאנשים כאן במועדון, נוכל להחזיר עטרה ליושנה וגדנ"ע תוכל להיות מועדון גדול באזור".

אתם מוקפים במועדונים מהבכירים במדינה. כיצד אתם נערכים לעניין?

"אנחנו לא נהווה תחרות להפועל ומכבי, זו לא המטרה שלנו. יצרנו שיתופי פעולה עם המועדונים הגדולים בסביבה. אנחנו באים לטובת העניין ומתמקדים בבניה שלנו. אנחנו כאן כדי לטפח שחקנים, במסגרת שיתופי הפעולה שחקנים שלנו שיזכו לביקוש במועדונים גדולים יקבלו את ברכת הדרך ואנחנו נקלוט שחקנים אחרים, שיוכלו לבוא לידי ביטוי בצורה טובה אצלנו".

בעידן הנוכחי, למועדונים בלי קבוצת בוגרים בליגה גבוהה, קשה למשוך לשורותיהם שחקנים. מדוע כדאי לשחקנים לגדול איתכם?

"אין לנו קבוצה בוגרת, זה יתרון גדול - מאחר וכל המשאבים מושקעים במחלקת הנוער והכספים לא עוברים לקבוצת בוגרים.  היתרון הגדול שלנו, ששחקנים בסיום גיל נוער מקבלים את כרטיס השחקן שלהם והם חופשיים לבחור בין האפשרויות שיעמדו לרשותם, בעוד ששחקנים שנמצאים תחת חוזים או שייכים למועדונים עם קבוצות בוגרים, לא יכולים להיות אדונים לעצמם במאה אחוז בסיום גיל נוער - מאחר ויש להם תלות בעמדת המועדון שמחזיק בכרטיס השחקן שלהם. אצלנו הסוגיה הזו לא קיימת. אין לנו קבוצה בוגרת, אבל אנחנו נעזור לשחקנים שלנו בחיבורים ובהכוונה, כדי שיוכלו למצוא את הדרך שמתאימה להם. בסופו של דבר, הגאווה הגדולה ביותר והסיפוק הגדול ביותר הוא לראות בוגרים שלנו משתלבים בהצלחה בקבוצות בוגרים מצליחות".

מעוניינים בפרטים בנוגע להצטרפות למחלקת הנוער של גדנ"ע ת"א? מוזמנים ליצור קשר עם מאיר דואק בטלפון: 050-5384502.
המעוניינים להצטרף לקבוצת הנוער, יש ליצור קשר עם המאמן נתי עזריה בטלפון: 052-9910009.
המעוניינים להצטרף לקבוצת נערים א', יש ליצור קשר עם המאמן משה פיזנטי, בטלפון: 052-2727897.
המעוניינים להצטרף לקבוצת נערים ב', יש ליצור קשר עם המאמן אליאור ברנס, בטלפון: 055-9521966.





שתפו אותנו