You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
בנווה יוסף מאמינים בדו קיום

בנווה יוסף מאמינים בדו קיום

קבוצות נערים ג' והנוער של המועדון החיפאי יצרו מפגן אחדות בין שחקנים יהודים וערבים המשחקים יחדיו. קליפ של קבוצת הנוער ודבר המאמן, אדי שמחייב, בכתבה הבאה.

 מאת: אורי שמיר - עורך האתר

שבוע מאוד מטלטל ולא פשוט עובר על מדינת ישראל - שמצויה במצב מלחמה מול ארגוני הטרור בעזה, היורים לעבר שטח מדינת ישראל ומנסים לפגע בה בדרכים שונות, כשלצד כל אלה אי אפשר להתעלם מתקריות אלימות רבות בין האוכלוסיה הערבית והאוכלוסיה היהודית ולהיפך בשטחי מדינת ישראל. מי כמונו יודעים כמה הספורט ובפרט הכדורגל הוא אמצעי לגישור וקירוב לבבות. במחלקת הנוער של מ.כ נווה יוסף חיפה, שקיימת מזה ארבעה עשורים ולאורך כל שנות קיומה היוותה מסגרת משותפת לכדורגלנים יהודים וערבים, החליטו שלא לקפוא ונקטו בפעולות הממחישות את הקרבה ואת היחסים בין השחקנים היהודים והערבים. כפי שניתן לראות בתמונה את קבוצת נערים ג' והמאמן עמית פרץ וכפי שניתן לראות בסרטון המצורף לכתבה את קבוצת הנוער.

אדי שמחייב, מאמן קבוצת הנוער, משתף אותנו בהלך הרוח של קבוצתו: "בימים קשים לנו כחברה מתורבתת במדינה ישראל ולאחר קורונה חזרנו לעסוק במה שאנו הכי אוהבים .  לצערנו הרב, החל גל נוסף אשר השבית את הכדורגל שוב . לנו כמועדון ולי בפרט היה חשןב מאוד שזה לא יחלחל לקבוצה שלי. מהרגע הראשון, כפי שהיה עד עכשיו ואף יותר, אחרי שכל זה החל הבנתי עד כמה הקבוצה  שהיא ספינת הדגל של המועדון, שהיא מעבר לעוד קבוצה אשר יש בה שילוב ומרקם מכל הדתות ואף שחקן זר אשר הגיע מגאנה, היא דוגמא מצוינת לדו קיום אחווה אחדות אהבה ואף משפחה.  כשפניתי לשחקניי בפנייה לעשיית סרטון הנ"ל, באותו רגע נהנתי בחיוב ובחיוך רחב ללא יוצא מן הכלל ןאכן הסרטון נעשה תוך 30 דקות בלבד. אני גאה והכבוד הוא לי לעבוד במועדון נווה יוסף ויתרה מכך - להיות הדמות האישיות האח הגדול, אבא ובסוף המאמן של אותם חבר'ה צעירים ומדהימים, שקוראים לעצמם משפחת נוער נווה יוסף".

אדי שמחייב מאמין שהמצב הביטחוני והתקריות של השבוע האחרון בין האוכלוסיות במדינה, לא ישפיעו על מצב הכדורגל: "אני מאמין בדו קיום באחדות בחיים משותפים לצד אנשים נורמטיבים משני הצדדים אני יודע שיש ויש משני הצדדים - ואני לא הולך להכליל. תמיד ידעתי שהרוב קובע והרוב קבע בחיים משותפים באחדות ובדו קיום.  לא ניתן לאף אחד לשבור אותנו . בעזרת השם נחזור במהרה למגרשים לעסוק במה שאנחנו הכי אוהבים".