You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נערים ג' – מרכז, אליפות תחת אש

נערים ג' – מרכז, אליפות תחת אש

מכבי ת"א זכתה בשבת האחרונה באליפות מחוז המרכז – אחרי ניצחון חוץ על הפועל אשקלון, אך בקבוצה נאלצו לחגוג תוך חיפוש מחסה בעת האזעקות שהגיעו מיד לאחר חגיגות הזכייה. המאמן אורי דוד משתף במה שעברה קבוצתו – במשחק באשקלון ובעונה כולה.

מאת: אורי שמיר – עורך האתר
סיוע להכנת הכתבה: האתר הרשמי מכבי ת"א
צילום: אורי ששון

השבת האחרונה הייתה שבת מאוד דרמטית – במגרשים ולצערנו גם במרחב הציבורי בדרום הארץ. קבוצת נערים ג' של מכבי ת"א הדרימה מוקדם בבוקר לאשקלון, כדי ליטול חלק במשחק ליגה מול הפועל אשקלון – משחק שהיא ידעה שניצחון שווה זכייה באליפות. הקבוצה של אורי דוד הגיעה יחד עם הורים ובני משפחה, עמדה במשימה הספורטיבית וזכתה בניצחון 1:5, לאחר שצעדה ביתרון 0:3 משערים של לין בר אנוש (11), אוראל באייה (27) ואוסקר גלוך (35) – עד ששער שכבש עוז מרזם (40) צימק את התוצאה לפני הירידה להפסקת המחצית. שערים שכבשו עמית צור (52) ואדיר קורדובה (72) סגרו עניין במחצית השניה והעניקו למכבי ת"א ניצחון 1:5 וזכייה באליפות.

שחקני מכבי ת"א הספיקו לחגוג את הזכייה באליפות על כר הדשא, אז הגיעה הפתעה לא נעימה ולא צפויה – אזעקת התרעה על ירי טילים. שחקני הקבוצות וההורים ביציע ניסו למצוא מחסה. היו אלה רגעים מאוד מפחדים. למזלם של הנוכחים במגרש, מערכת כיפת ברזל יירטה את האיום, לא היו נפגעים באותו מטח ומכבי ת"א הצליחה לחזור לביתה בשלום. אורי דוד, מאמן הקבוצה, שיתף בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו את החוויה המטלטלת: "מייד בסיום המשחק מול הפועל אשקלון שהתחלנו את החגיגות החלו להגיע "מטחי כבוד" מכיוון עזה, אבל כמובן שזה לא הסיפור המרכזי, הסיפור הוא שברגע אחד מיריבות ספורטיבית מול הנערים מאשקלון ממש בין רגע שהחלו הרקטות להגיע הפכנו למשפחה אחת גדולה,היריבות נעלמה,הרגשות בתוך המגרש הפכו לרגשות דאגה אחד לשני,הנערים ואנשי הפועל אשקלון שלצערנו מתורגלים למצב הזה ,כמו יחידת עלית "התנפלו עלינו" בדאגה שרק העם שלנו במצבי קיצון יודע להתאחד. מעבר לאליפות הרווחנו תזכורת מדהימה כמה אנחנו טובים אחד לשני במצבי חירום. הלוואי שהיינו ככה כל הזמן".

למכבי ת"א מגיע פרגון גדול על עונה מצוינת, עונה ראשונה שבה מתבצע איחוד שורות בין שלוחות הדרום והצפון של המועדון בשנתון נערים ג'. החניכים של אורי דוד עשו עונה אדירה: 29 משחקים עד כה, מתוכם 23 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו-2 הפסדים. הצהובים כבשו עד כה 91 שערים וספגו רק 22 שערים (הכי מעט בליגה). הכובשים המצטיינים של הקבוצה הם: אוראל באייה וליעד רמות, שניהם עם 20 שערים כל אחד.הקבוצה המיוחדת כבשה העונה ב-25 משחקים מתוך 29, הם ספרו 13 משחקים בהם הקבוצה שמרה על רשת נקייה וממוצע כיבושים למשחק עומד על 3.1 שערים למשחק.

מאמן הקבוצה, אורי דוד סיכם את המסע באתר הרשמי של מכבי ת"א: ״כמו בשבוע שעבר שיחקנו יוצא מן הכלל ובהתאם לפילוסופיה של האקדמיה. היינו נחושים מאוד לנצח את המשחק בידיעה שניצחון שלנו ומעידה של מכבי פ״ת יביא את האליפות לקרית שלום ואכן זה מה שקרה. כבשנו שערים יפים מאוד עם המון פרגון הדדי מצד השחקנים. העונה הזאת מופלאה מאין כמוה, זכינו לעבוד עם שחקנים שנחושים מאוד להצליח במכבי תל אביב, ילדים שמזוהים מאוד עם הערכים של המועדון ומפה הדרך להצלחה הופכת לקלה יותר. בנוסף, הורים נהדרים שתומכים בקבוצה.  מעבר להצלחה של זכייה באליפות ראינו במהלך השנה הרבה שחקנים מהקבוצה נוטלים חלק במשחקי נערים ב׳ בליגה ובגביע בהצלחה גדולה. ברמה האישית אני בתחושה שהתקדמתי בהרבה מאוד מובנים במשחק ומחוץ למשחק. יש לי צוות יוצא מן הכלל: בועז העוזר שלי, אליעד מאמן השוערים, גל מאמן הבנייה, מירב המאמנת המנטלית וכמובן פטריק וריימונד שתמכו בנו כל הדרך להצלחה גדולה. גאה מאוד בשחקנים״.

בעונה הבאה תשחק הקבוצה בליגת העל של שנתון נערים ב'. לנו יש את כל הסיבות לצפות מהקבוצה להיות דומיננטית. העונה הזו הקבוצה הודחה בשלב מוקדם בגביע המדינה עם הפסד 3:1 למכבי חיפה "קצף", בעונה הבאה כמובן שהציפיות במכבי וגם מחוצה לה הן להצלחה גדולה יותר גם במפעל גביע המדינה. כמובן שיש לנו את כל הסיבות להאמין, שבסגל של נבחרת נערים ב' תהיה לקבוצת שנתון 2004 של מכבי ת"א ייצוג נכבד.